Apple: Újabb harapás

Habár ahogy korábban is beszámoltunk róla, az Apple éppen nagy szabadalmi harcot vív a Samsunggal, de ennek ellenére is talált időt arra, hogy védjegy-ügyekkel foglalkozzon. Számos német lap (köztük ez is) közölt cikkeket ugyanis a napokban arról, hogy az IT-óriás haragját egy dél-bonni kis német kávézó érdemelte ki, melynek neve: Apfelkind (jelentése: almagyermek).

A cég logóját egyébként maga a tulajdonos tervezte, és annyira megszerette, hogy több osztályban, egészen pontosan a 16., 18., 21., 24., 25., 27., 28., 29., 30., 32., 35., 42. és 43. sorszámúba is beiktatta (ami talán egy kicsit soknak tűnhet egy kávézó számára). Ennek megfelelően persze a kávézóban minden tányér, bögre (és valószínűleg egyéb használati tárgy is) az Apfelkind emblémáját és dizájnját viseli. Állítólag a tulajdonosnő volt a név kitalálója is, s abban főbérlője 4000 fából álló almáskertje inspirálta, s az, hogy kávézóját kifejezetten kisgyermekes anyáknak tervezte.
Nyilvánvaló, hogy ezen kedves történetek ellenére az Apple nem kifejezetten kedvelte meg a sajátjukhoz nagyon is hasonló logót, és keresetet nyújtott be az Apfelkind védjegyével szemben. Annak érdekében azonban, hogy az ügyet békés úton rendezni tudják, az Apple felajánlotta a tulajdonosnak, hogy töröltesse védjegyét minimum a 16, 18, 28 és a 35-ös osztályokból.
 
Az újságok szerint a német asszony ennek ellenére nem állt kötélnek, s visszautasítva az Apple ajánlatát, a német hatóságok döntését kéri az ügyben. Igazság szerint az ügy elég nagy morális vihart kavart, és s a németek nagy része természetesen a kávézó tulajdonosát támogatja, a mamutcég viselkedését az ügyben pedig legalábbis éretlennek tartja. 
 
 
További színt ad az amúgy is érdekes történetnek, hogy mindezek hallatán felbukkant egy izlandi kávézótulajdonos is, aki azzal vádolja az Apfelkind-et, hogy ellopta a kávézójuk gyermek-központú koncepcióját, s magát a logót is. (Az izlandi cikk itt érhető el.)
 
 
 
Mindenesetre érdekes lesz, hogy a német hatóságok hogyan döntenek az ügyben, tekintettel az Apple nagyon magas márkatudatosságára.