Ugrás a tartalomhoz
ápr. 24. 2014

Lamborghini – az öltönyben vezethető sportkocsi

Ferruccio Lamborghini.jpgFerrucio Lamborghini a 20. század egyik legnagyobb vállalkozója, a sportautók hű szerelmese. Már fiatal korában érdeklődött a mechanika iránt, majd mérnöki tanulmányokat végzett Bolognában. A II. világháború után egy darabig brit fogságban volt, majd hazaérkezésekor traktorok gyártásába kezdett. A leleményességét jelzi, hogy régi katonai járműveket használt fel alkatrészként. Olaszországban a háború utáni években, különösen az erősen agrár jellegű Emilia-Romagna területen óriási hiány volt a mezőgazdasági gépekben. Az ambiciózus Ferrucio ezt időben felismerte, és több sikeres üzletet kötött. A '40-es évek végére megalapította saját traktorgyárát Cento-ban.

 

 

ápr. 15. 2014

Megtalálták Szent Asztrik sírját Kalocsán

E hír a védjegy blog húsvéti ajándéka, először itt jelent meg a sajtóban


Magyarország egykori jelképe, "védjegye" lehetett az István a királyban első királyunkat koronázó Asztrik apát. Asztrik 996-ban jött Magyarországra Géza fejedelem kérésére. Ő hozta el Szent István számára a koronát II. Szilveszter pápától. Pannonhalma első apátja lett, majd ezután Kalocsa első szent életű érseke. Ő teremtette meg - ahogy ma mondanánk - az ország keresztény imázsát.

Korábban egy érseki vörösmárvány szarkofágot találtak a Kalocsai Székesegyház kriptájában, amelyről úgy vélték, hogy egy XII. századi érsek maradványa. Most a sírt alaposabban megvizsgálták. Friss szenzáció, amelyet radiokarbon vizsgálat támaszt alá, hogy a lelet naptári kora 1001-1030, így csak Asztrik érsek földi maradványa lehet. Asztrik apát sírja a székesegyház felújítása után lesz látogatható.

 Statue_of_Saint_Astrik,_Kalocsa.jpg

ápr. 14. 2014

Skorpió - kicsi, de gonosz!

 Állatok az autók között II.

Az állatos logók jelen részében megismerhet az Olvasó egy remek versenyzőt és mérnököt, aki több mint 10 világrekordot, 133 nemzetközileg nyilvántartott csúcsot és több mint 10 000 pálya-győzelmet hagyott örökül. A sport- és versenyautók, valamint a tuning szerelmesei is kedvüket lelhetik az alábbi összeállításban.

Abarth autó

ápr. 09. 2014

JAVA vs AAVA

 

Nem minden a hírnév. Úgy tűnik a JAVA forgalmazó Oracle is megtapasztalta ezt. Adva van egy óriási multinacionális cég, hatalmas anyagi háttérrel, tapasztalattal és persze a legjobb ügyvédekkel kibélelve, akinek nem tetszik, hogy egy kis európai ország piacán egy még kisebb cég az övéhez hasonló védjegyet próbál bejegyeztetni. Nincs mese, már pedig ezt nem szabad hagyni! Ez a kis európai ország Finnország, a még kisebb cég pedig az Aava Mobile Oy. A védjegy pedig az AAVA MOBILE. Hasonlít a JAVA-hoz, ugye?

Az Oracle is így gondolta. Nem lettem volna a finn cég elnökének helyében, amikor közölték, hogy kit sikerült felbőszíteni... 

ápr. 07. 2014

Móka és kacagás: így nézett ki az Iparjogi Szemle 1928-ban

SzentIstvanCsoki.pngA régmúlt emlékeit vizsgálva sok mindenre rájöhetünk. Az 1928-as Iparjogi Szemle például azt mutatja meg, hogy mennyit fejlődött a marketing több mint 85 év alatt. A konklúzió az, hogy igen sokat. Megmosolyogtató védjegyek következnek.

ápr. 03. 2014

Állatok az autók között I.

alfa-logo-2.jpgFerrari-Logo-2.gifEgy kígyó és egy ló... Vajon melyik autómárkákat szimbolizálják? Egy kis jártassággal már ki is találhatta az Olvasó, hogy a cikksorozat első részében két neves, olasz autó logójáról: a milánói Alfa Romeo és a maranelloi Ferrari autógyárakról lesz szó.