VÉDJEGYBLOG - Kiváló áruk fóruma

2017\02\17 pintz Szólj hozzá!

Jégre tették Trumpot

Jeges védjegye miatt főhet a feje Trumpnak

trump-fagylalt.jpg

Trump elnök, illetve védjegyügyvivői - tíz év múltán - 2014-ben újították meg az elnök palackozott vizekre vonatkozó „Trump Ice” szóvédjegyét. A belinkelt iraton egyébként az elnök Fifth Avenue-i címe is olvasható.

A megújítás után takarékosságból Trump elvette szabadalmi ügyvédeitől a képviseletet, és rábízta egyik saját, Delaware-ban regisztrált cégére (DTTM LLC), amelynek székhelye szintén a Trump Torony.

Trump döntése azonban nem volt szerencsés, jobb lett volna profi szabadalmi és védjegy iroda kezében hagyni védjegyét. Az új képviselők ugyanis mulasztásokat követtek el.

Tovább olvasom
2016\11\03 pintz Szólj hozzá!

A szirének éneke – avagy védjegyhígítás felsőfokon?

Sokba kerülhet, ha valaki enged a szirén csábításának, és utánzásra adja a fejét. A Freddoccino után most a Dabuccino ellen szállt harcba a Starbucks; védjegybitorlás, védjegyhígítás és szerzői jogok megsértése miatt követelt borsos kártérítést.

starbucks.jpg
Forrás: CNN.com

Tovább olvasom
2016\10\05 pintz Szólj hozzá!

Vigyázz, mit kensz az arcodra!

A hamisítást eltérő szigorral ítélik meg az emberek, s erről nemcsak az adott fogyasztó mentalitása tehet, hanem az is, hogy sokféleképpen lehet kereskedni a hamisítványokkal. Egyesek úgy érvelnek, hogy akinek nem telik rá, az úgyse venne eredetit, másokat nem zavar addig, amíg őt magát nem próbálják megtéveszteni, megint mások pedig a hamisítványok vélt vagy valós jobb ár-érték aránya okán állnak ki a hamisított termékek mellett.

arcat-eltakaro-no.jpgForrás: www.advanceddermatologypc.com

Tovább olvasom
2016\06\14 pintz 1 komment

Navahók vs. Urban Outfitters - az indián nem a városba való?

Az Urban Outfitters veszíthet néhány törzsvásárlót...

Az Urban Outfitters amerikai ruházati cég és a Navahó Nemzet konfliktusa 2011-ben kezdődött, amikor a vállalat (a hódító spanyolok írásmódja szerint) Navajo felirattal hozott forgalomba árukat, többek között az alábbi képeken látható, az őslakosok nemtetszését kiváltó termékeket. Az Urban Outfitters erre reagálva elhagyta a Navajo nevet, de nem minden esetben. A nemzet végül 2012 februárjában beperelte a vállalatot; a navahók többek között védjegybitorlásra és megtévesztő reklámra hivatkozva nyújtották be igényüket a Navajo névvel eladott termékekből származó teljes bevételre vagy terméktípusonként napi 1000 dollárra. Az Urban Outfitters arra próbált hivatkozni, hogy a navahók elkéstek a panasztétellel, mivel a vállalat már az ezredforduló óta forgalmaz Navajo néven termékeket.

urban-outfitters-navaho-divat.jpg

Tovább olvasom
2016\04\06 pintz Szólj hozzá!

Trumpnak meggyűlik a baja a vécével

Korunk egyik jellegzetessége, hogy a tömegmédián és a világhálón keresztül mindenki tudomást szerezhet mindenkiről, és egy pillanat műve, hogy az addig külön szálon futó sorsok teljesen váratlanul összegabalyodjanak. Védjegy kiválasztásakor kifejezetten előnyös hosszú távon gondolkodni, de az is kiderült már, hogy ez sem óvhat meg mindentől.

Egyik mulattató példája az efféle bonyodalmaknak a Trump név körüli kontinenseken átívelő kálvária, mely egyúttal azt a kérdést is felveti, hogy maradt-e még olyan Donald Trump amerikai elnökjelölthöz kapcsolódó dolog, melyet ne övezne közéleti vita és a média éber figyelme. Bizonyos értelemben a Trump név (melynek magyar jelentése a jól hangzó „adu”) szintén márkajelzés, melyet a német származású Drumpf család - feltehetően a jobb megítélésre törekedve - eredetileg Amerikába emigrálva vett fel.

Az ügy kapcsán elsőre talán a „Minden publicitás jó” című régi bölcsesség juthat eszünkbe. Joggal feltételezhetjük, hogy a Shenzhen Trump Industries nevű kínai vécégyár eladásaira jó hatással lesz a Trump néven az amerikai politikussal való osztozás. Vagy mégsem?

trump-toilet-mouth.jpgForrás: BoredPanda

Tovább olvasom
2016\01\14 pintz Szólj hozzá!

Az európai védjegyreformok működnek?

Míg blogunk egy korábbi posztban még csak az előkészületekről számolt be, most már bátran kijelenthetjük, hogy az európai védjegyreformok lezárultak. Hogy működnek-e majd annyira, mint a magyarok, arról majd csak később tudunk beszámolni.

eu-dawn.jpgForrás

A védjegyrendelet és a védjegyirányelv módosítása markánsan érinti mindazokat, akiknek a márka levédése, bevezetése és menedzselése valamilyen szinten szakmájukba vág.

A reformok főbb célkitűzései négy pontban foglalhatók össze:

  1. A hivatali díjak csökkentése
  2. Gyorsabb és kevesebb terhet jelentő védjegybejelentési eljárás
  3. A hamisítók elleni hatékonyabb fellépés
  4. A mai üzleti élet követelményeihez igazított modernebb szabályok

Először kezdjük az egységes európai védjegyet szabályozó Rendelet rendelkezéseinek áttekintésével.

Tovább olvasom