VÉDJEGYBLOG - Kiváló áruk fóruma

2016\01\14 pintz Szólj hozzá!

Az európai védjegyreformok működnek?

Míg blogunk egy korábbi posztban még csak az előkészületekről számolt be, most már bátran kijelenthetjük, hogy az európai védjegyreformok lezárultak. Hogy működnek-e majd annyira, mint a magyarok, arról majd csak később tudunk beszámolni.

eu-dawn.jpgForrás

A védjegyrendelet és a védjegyirányelv módosítása markánsan érinti mindazokat, akiknek a márka levédése, bevezetése és menedzselése valamilyen szinten szakmájukba vág.

A reformok főbb célkitűzései négy pontban foglalhatók össze:

  1. A hivatali díjak csökkentése
  2. Gyorsabb és kevesebb terhet jelentő védjegybejelentési eljárás
  3. A hamisítók elleni hatékonyabb fellépés
  4. A mai üzleti élet követelményeihez igazított modernebb szabályok

Először kezdjük az egységes európai védjegyet szabályozó Rendelet rendelkezéseinek áttekintésével.

Tovább olvasom

EU szabadalom - nem fenékig tejfel?

A védjegyek vonatkozásában már jó ideje létezik az úgynevezett Közösségi védjegy, amely nem egy nemzet területén, hanem az Európai Unióban ad jogi oltalmat. Több éve pedig ehhez hasonló szabadalmi megállapodást készítenek elő az EU 25 országában; az egyre inkább megvalósulni látszó Egységes EU szabadalom azonban a Magyarország számára jelentős hátrányokkal is járhat. Talán az igazságügyi tárca elől is eltitkolt PwC hatástanulmány szerint 2020-ra kellene halasztani az EU szabadalom magyar ratifikációját. Egy párhuzamos tanulmány hatására a lengyel kormány már visszalépett. Nálunk gőzerővel folyik a ratifikáció előkészítése, de talán még születhet kompromisszum.

eu-vedj.jpg

A kérdés jelentős következményekkel járhat a magyar innovációvédelem és a K+F+I beruházások hasznosulását illetően. Mivel igen fontos kérdésről van szó, az alábbiakban mi is közöljük társblogunk, a Szabadalmi blog cikkét az egységes EU szabadalomról.

Tovább olvasom
2015\10\29 pintz Szólj hozzá!

Hanyatló Európa - a la Playmobil

Avagy: meddig véd a védjegy? Híres márkák használata politikai reklámokban és a jogkimerülés intézménye.

playmobil-merkel-greece.jpg

Védjegybitorlásnak minősül-e társadalmi üzenetek célba juttatása egy jó hírű márka segítségével? Amennyiben jogszerűen tulajdont szerzünk a védjeggyel ellátott árun, milyen jogai maradnak az eredeti jogosultnak, és milyen esetekben léphet fel ellenünk?

Tovább olvasom
2015\09\18 pintz Szólj hozzá!

Kritikus helyzetben a hazai innovációvédelem

Fontos témáról számolt be társblogunk, a Szabadalmi blog még áprilisban: kritikus helyzetben van a hazai innováció védelme: a magyar szabadalmi bejelentések ötvenéves mélypontjára zuhant, és úgy tűnik, az eddigi javító célzatú intézkedések csak nyílt törésre kínálnak sebtapaszt.

innovaciovedelem.jpg

A valódi változásokhoz szemléletváltásra és átfogó intézkedésekre lenne szükség az illetékes döntéshozók részéről, akik jelen esetben – meglepő módon – az Igazságügyi Minisztériumban találhatók. Az ügyben a magyar innovációvédelem immár egyik legnagyobb szakmai szervezete, a Magyar Szellemi Tulajdonvédelmi Egyesület (MSZTE) nyílt levélben fordult Trócsányi Lászlóhoz, amelyet az alábbiakban közlünk.

Tovább olvasom
2015\07\29 pintz Szólj hozzá!

A negyvenbillió forintot érő alma

Többet ér az alma, amibe beleharaptak, mint a teljes 2014-es magyar GDP.

Közel negyvenbillió forintot ér az Apple márkája a Forbes listája szerint. Ez számokkal leírva 40.000.000.000.000 forint, ami mellett a valaha megnyert legnagyobb magyar lottónyeremény a maga "csekély" ötmilliárd forintos összegével labdába sem rúghat.

brand.jpg

A világ legértékesebb brandjeinek listája olyan márkákat vonultat fel, melyek termékeit és szolgáltatásait nap mint nap fogyasztjuk vagy vesszük igénybe, azonban mit sem sejtünk kedvenc brandjeink csillagászati értékéről. Cikkünkben bemutatjuk az öt listavezető márkát, valamint megvizsgáljuk azt is, hogy milyen brand-stratégia vezetett e cégek kiemelkedő pozíciójához.

Tovább olvasom