Az Apple lett a legdrágább brand

A Millward Brown minden évben elkészíti a világ 100 legdrágább brandjét tartalmazó listát. A Google négy éven át tartó uralkodása idén véget ért, s vezető helyét átadta az Apple-nek. Az elemzés szerint a kaliforniai óriásvállalat brandje 153 milliárd dollárt ér, ez az érték tavaly óta 84%-kal nőtt. A második helyen levő Google „szerény” 111 milliárd dolláros értéket tud felmutatni, a még pont dobogós IBM kereken 100-at.

Az Apple sikere javarészt annak tudható be, hogy termékei nem csak a fogyasztók, de a vállatok körében is nagyon népszerűek lettek. A cég két vezető terméke az iPhone és az iPad egyre több munkahelyen jelenik meg mint használati cikk, ráadásul a kiváló marketing tevékenység miatt egyre nagyobb divattá válik az Apple. Innentől pedig az eladásuk a luxus termékekére fog hasonlítani: minél magasabb a termék ára, az annál kelendőbb lesz.

Az első tíz helyből hetet foglalnak el IT és telekommunikációs cégek.  A már említett dobogósok mellett a Microsoft, az AT&T, a China Mobil és a General Electric képviselik a csúcstechnológiát, és a fogyasztási javak előállítói közül csak a McDonald’s, a Coca-Cola és a Marlboro fért fel a lista élére.

Bizakodásra ad okot, hogy a brand értékek alapján a világkereskedelem túl van már a válságon. Az első száz brand értéke 17%-kal nőtt a tavalyihoz képest, a legtöbb óriásvállalat növelte saját értékét. A listavezető nyolc cég amerikai ugyan, de a tavalyi héthez képest már tizenkét kínai cég tűnik fel az első százban, sőt, a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) hét újoncot adnak a mezőnynek.

Az év relatív nyertese egyértelműen a Facebook. Újoncként a 35. helyen kezdeni szinte egyedülálló, a brand pedig megdöbbentő 246%-kal ér többet, mint tavaly ilyenkor. Elismerésre méltó a Baidu, a kínai keresőszolgáltatás előretörése, 141%-os értéknövelése mellett a lista 29. helyén áll. Az év relatív vesztese, a Bank of America, 43%-os csökkenést produkált, de megszenvedte ezt az időszakot a BP is, a több természeti katasztrófát okozó vállalat ugyanis 27%-kal ér kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt.

Címkék: google apple brand