Számít a méret

 

Egy nemrégiben, a párizsi Operában rendezett konferencián az Ipsos, a HEC Paris és az International Luxury Business Association mutatták be egy tanulmány eredményeit, amelyet a Chicago-i Egyetem diákjai készítettek a luxustermékek logóméretével kapcsolatban. Bár könnyelműségnek tűnhet egy ilyen témát diákokra bízni, az eredmények érdekesnek bizonyultak, vagy legalábbis jó beszédtémával szolgálnak azok számára, akik szeretnek eredeti témáikkal kitűnni egy társaságban.

A luxustermékekre koncentráló tanulmány a logóméret és a termék ára közötti kapcsolatot tesztelte, többféle európai termék esetében. Többek között 236 Louis Vuitton és 229 Gucci táskát is megvizsgáltak különböző szempontok szerint, s egy 1-7 skálán helyezték el őket a logóméret/táskaméret mutatót figyelembe véve. Az egyenletbe az árat is belevéve, az eredmények azt mutatják, hogy minél kisebb a logó, annál magasabb lesz a táska ára. Így a Gucci táskák esetében egy négyzetcentiméternyi logo-növekedés 122 dollárral csökkenti az árat (a Louis Vuitton táskák esetében csupán 26 dollárral).

Ugyanez a szabály az autók esetében is megfigyelhető. Vegyük például a Mercedes-t: egy A-osztályú autó esetében a logójuk 13 cm nagyságú. Ezzel szemben az E-osztályú kabrió logója már csupán 5,5 cm átmérővel rendelkezik. Egyéb releváns tényezőkkel számolva (az autó mérete, a motor teljesítménye, stb.), a számítások arra a következtetésre vezetnek, hogy a Mercedes logójának egy centiméteres növekedése 5000 dollárral csökkenti az autó árát.

S hogy kik költenek egyáltalán luxustermékre a gazdasági válság idején? Ugyanazok, akik eddig is: egy márciusi felmérés szerint a kérdezettek 75%-a érezte úgy, hogy túl sokat fizetett legutóbbi luxustermék-vásárlásakor, ennek ellenére megvette az adott terméket. A luxus-szegmens eladási adatai a válság ellenére sem mutatnak csökkenést - bizonyos márkák varázsát láthatóan a nehéz gazdasági helyzet sem képes megtörni.

Forrás: www.lemonde.fr / Nicole Vulser