Száguldó szalámi

Magyar presztízsmárka a Forma 1-ben


A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., a Tokaj Kereskedőház Zrt., a Zwack Unicum Nyrt., a Halasi Csipke Alapítvány, a Pető Intézet és a Pick Szeged Zrt. neve által fémjelzett "Hungaricum Club" tagjai közül legutóbbit érte a megtiszteltetés, hogy megjelenhessen a Vodafone McLaren Mercedes mindkét autóján a 2010. augusztus 1-jén megrendezésre kerülő Forma 1 Magyar Nagydíj alatt.

Nem kis dolog ez, mivel a két autót ebben az idényben Jenson Button, a 2009-es év, valamint Lewis Hamilton, 2008 világbajnoka vezeti. Ennek alapján – a nézettségi statisztikák romlása ellenére – erősen valószínűsíthető, hogy szerte a világon sokmillió néző retinájába ég bele a mi jó öreg téliszaláminkat fémjelző Pick logó, a Pick Márk terménykereskedő által 1869-ben engedélyeztetett kis szegedi vállalkozásból mára már Magyarország vezető húsipari vállalatává fejlődött, Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt jelen lévő cég legfontosabb árujelzője. 

A Csányi Sándor OTP-vezér nevéhez fűződő Bonafarm Csoport védjegyét ért tisztesség a Vodafone McLaren Mercedes csapat névszponzora és hivatalos mobilkommunikációs partnere, vagyis a Vodafone által felkínált együttműködésnek köszönhető. A Vodafone ehhez hasonló szponzori megállapodásokat eddig Ausztriában és Spanyolországban kötött ottani ismert cégekkel.

A márka hazai és nemzetközi elismertségén túlmenően nyilvánvalóan nem volt utolsó körülmény a precedens értékű szerződés fogantatásakor, hogy a Bonafarm – ezáltal a Pick – nem éppen egy csődközelben vergődő cég, és elég valószínű, hogy a szerződéses partnerválasztás során egy szabad szemmel jól látható összeget kínált a kivételes reklámfelületekért. A Bonafarm most nagy erőkkel dolgozik exportpiaca izmosításán, melynek kapcsán – lássuk be – stratégiai jelentőségű lehet egy ilyen szponzorációs szerepvállalás. A szerződés előzményeivel, a szerződéskötés körülményeivel és a szerződésben szereplő összegekkel kapcsolatban egyelőre nem láttak napvilágot hírek, vagy inkább híresztelések. De tudják mit? Nem is baj! Én személy szerint hiszek a dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatója által körülírt misszióban, amely szerint „a multinacionális nagyvállalatok és a hazai márkák közös erővel olyan sikereket képesek elérni, amelyek az ország hírnevét a minőséggel és az innovációval kötik össze, és amelynek remek iskolapéldája a Vodafone által kezdeményezett együttműködés.”

Kedves Jenson és Lewis! Tudom, nem kis kérés ez egy ismeretlen magyar lánytól, de megtennétek, hogy augusztus 1-jén lassabban hajtjátok a lovakat? Csak, hogy minél többen, minél jobban láthassák és jól az agyukba véshessék a mi Pickünket! Cserébe sok-sok téliszalámis klubszendvics várna Titeket a gold tribünön futam után, és OK, pezsgő is lesz! Nem rossz ajánlat, ugye? Fontoljátok meg!

- eszka -