A legjobb hús a városban – ízléstelen, vagy jó vicc?

Egy meg nem nevezett hentesbolt reklámja az, ami felborzolta a reklámszakemberek idegeit Svájcban. A vállalkozás ugyanis – a svájci reklámfelügyelet szerint – szexista plakátjaival próbálja felhívni magára a vásárolók figyelmét.

bestmeatintown.jpgA sok érzelmet kiváltott képhez (balra) a „best meat in town”, vagyis a „legjobb hús a városban” szlogen társul; ezzel a reklámmal látta el a svájci hentesbolt minden hússzállító furgonját. Egy szintén név nélküli panaszos azonban nem szórakozott ezen olyan jól, és panaszt nyújtott be a Lauterkeitskommission-nek, mely a svájci reklámipar önirányító testülete. A Lauterkeitskommission irányelvei alapján ugyanis egy reklám szexistának minősül, ha a nők vagy a férfiak méltóságát sérti, ami különösen igaz abban az esetben, ha nincs természetes kapcsolat a személy nemi ábrázolása és a reklámozni kívánt termék között.

Mindezen szempontok alapján a Lauterkeitskommission szexistának ítélte a reklámot, és elrendelte annak visszavonását.
A történet azonban nem ér itt véget, hiszen a bár a médiavállalatok az önkormányzó szervezet tagjaiként vállalták, hogy betartják és magukra nézve kötelezőnek tekintik a testület döntéseit és etikai kódexét, azonban a jelenlegi esetben a reklám nem rajtuk keresztül jut el a fogyasztókig, hiszen az a hentesbolt saját járművein kapott helyet. Éppen ezért a Lauterkeitskommission döntésének betartása csak a hentesbolt tulajdonosának jóérzésén múlik.

És mi a Te véleményed? Szerinted vicces ez a plakát vagy sértő? Oszd meg velünk gondolataidat a Facebook-on is!

 

Forrás: www.marques.org