Mesebeli egyszarvú négy keréken

Licorne-420-LS2-2_felújított.jpgTegyünk egy varázslatos időutazást Párizsba a mesebeli unikornis hátán!

1900, Párizs belvárosa – friss croissant illata lebegi át a levegőt, ébredezik a város, észrevehetőek a reggeli készülődés apró mozzanatai. A város már túl van egy híres világkiállításon, az Eiffel-torony már ott őrködik a párizsiak felett. Nem egész 6 kilométerre a pár évvel később megépült, híres metró vonal mentén terül el az az ipari negyed, ahol az „Öreg Hölgy” acélszerkezete is készült.

Turlin_10_-_LEVALLOIS-PERRET_-_Porte_de_Courcelles.JPG

JM.Corre-Le-Moustache-1893.jpg

Levallois-Perret, a belvárostól északnyugatra - munkába siető asszonyok és férfiak, a párizsi divat eleganciájánál jóval praktikusabb viseletben igyekeznek elérni a műszakkezdést. Jean-Marrie Corre gyárában már javában folyik a tricikli és a négykerekű kabriók gyártása.

Gyár-Corre-LaLicorne-1911.jpg

rallye_automobile_1904-21-10.jpg

A gyár hírnév és elismertség további növelése érdekében versenyeken indult. A csapat legkiemelkedőbb versenyzőjének Waldemar Lestienne bizonyult, akinek családi címere adta az ötletet az embléma elkészítéséhez. A tisztaságot jelképező egyszarvú nemcsak a logóban szerepel, hanem az autógyár neve is innét eredeztethető: Corre La Licorne (francia licorne=egyszarvú).

Jean-Marrie Corre-t szerencsétlenségére a Renault ötleteinek ellopásával vádolta, így több mint 5 évnyi pereskedés után pénz szűkében kénytelen volt eladni vállalatát. Waldemar gazdag apja, Firmin Lestienne vette meg. Az értékesítés folyamatosan növekedett olyan régi szakmabelieknek jelentett konkurenciát mint a Renault vagy a Peugeot.

Corre-Londriny.jpg

Az első világháború kitörése miatt a gyártás Neuilly-be költözött. Ezúttal már az automobilon túl kisebb méretű teherautókat is készültek. Hamarosan az üzem túlnőtte magát, így Courbevoie-ba települt át az egész La Licorne csoport.

Licorne-camion-194-.jpg

A járművek megbízhatóak voltak, egyszerűen vezethetők és gazdaságosak. Vásárlói között főként vidéki kisvállalkozók voltak, de akadtak városi polgárok is.a_concours4a.jpg

Az egyszarvú a ´30-as években meglepően szép és elegáns karosszériákkal rukkolt elő. A La Licorne hihetetlen népszerűségnek örvendett hazájában, igazi dicső korszak volt ez a vállalat történetében. Még a Citroën nyereségéből is volt részesedése.

Salon_de_L'Automobile_de_Paris_1946.jpg

A La Licorne túlélte az első világháborút, kilábalt a nagy gazdasági világválságból, de a második világháborút már nem sikerült átvészelnie. A gyártás veszteségessé vált, így a francia autóipar átstrukturálásánál lemaradt a Pons-féle listáról. A Paul-Marie Pons-ról elnevezett gazdasági terv alapján központilag megszabták, mely autógyárak folytathatják a termelést. A kormány úgy döntött, nem támogatja a gyár további működését. Az 1947-es Párizsi Autószalonon ennek ellenére a La Licorne bemutatta a legújabb prototípust. Azonban a kiállított modell soha nem került gyártásra.

Paksi Julianna
Pintz és Társai
Szabadalmi, Védjegy és Jogi Iroda

Forrás: http://www.corre-lalicorne.com, http://en.wikipedia.org/wiki/Corre_La_Licorne

Az állatos autós logók előző részei:
Állatok az autók között I. Alfa Romeo és Ferrari
Állatok az autók között II. Abarth
Állatok az autók között III.
Lamborghini
Állatok az autók között IV. Peugeot